Julpyssel

Årets adventskalender här hemma fick bli en överraskningskalender! Med olika saker varje dag. En dag kanske det blir baka pepparkakor, en annan kanske de får gå på skattjakt...man vet aldrig ;-)
Själv tyckte jag det kändes tråkigt med bara en lucka att öppna och sen en bild eller så. Och choklad varje dag...Näe!
Jag gjorde som så att jag tog förra årets kalender i trä (med magneter för varje dag, inköpt på Guldfynd) och så lägger jag in en liten lapp eller en ledtråd för varje dag. (Egentligen hade jag velat piffa till utsidan, men det får bli till nästa år..man kan ju inte hinna med allt heller)

Smart som jag är (!) så har jag inte fyllt kalendern på en gång. Utan kan bestämma samma dag vad jag tycker passar. Dvs, har det varit en stressig dag så kanske vi inte orkar ställa oss och baka pepparkakor, utan gör islyktor istället! :-) Självklart har jag förberett mig och skrivit ned massa tips på saker man kan "fylla" kalendern med!

Idag var det julkort som skulle fixas. Barnen fick välja någon de ville skicka ett julkort till och så fick det lite material att pyssla med. Jag hade tryckt ut lite fyrkanter med en stans, i juliga papper. Willis valde dock inte de allra juligaste mönstren (de var mönster på båda sidor av papprena) men han var så noga med var allt skulle sitta. Visst blev det fint! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0