Mitt Scrap-rum!

Här är mitt pyssel/scrap-rum!
Egentligen är det en del av vardagsrummet...men eftersom det var så onödigt stort så lät T mig få nästan halva till mitt eget! Vi satte upp tjocka draperier rakt över rummet och sedan bokhyllor på "min" sida (det är två dörrar som leder in i vardagsrummet!)

De vita lådorna är "Kassett" från Ikea och relativt nyinköpta, ska märka upp vad det finns i dem så småningom. I dem förvarar jag iaf  filttyg, sy-grejjer, band, garn mm.

På stålvajern har jag hängt upp rub-ons och lite andra dekos. Först hade jag även mina bokstavsstickers där, men nu har jag dem i en tidskriftssamlare (och lite i mapp-vagnen) så jag lättare har dem till hands.

Som de flesta scrappare vet, är att förvaring är alltid ett "problem"....eftersom saker tar slut och saker flyttar in! Så det är ständigt i förändring! Dock har jag några favoriter när det gäller förvaring och det är glasburkarna från Ikea, som jag har i olika storlekar! Just nu använder jag två en-litersburkar till små blommor (de stora är i magnetburkar på anslagstavlan), 6 stycken små till knappar och de minsta (kryddburkarna) får blad/löv plats i.

Mitt största problem nu är att jag har dåligt med plats för LO:er som är halvfärdiga eller som behöver ligga på tork! (sen är det inte så kul att ha symaskinen under bordet...men vad gör man!)



441036-10
441036-9441036-8441036-6image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0