*Denna dagen ett liv*

Första dagen på barnens sommarlov idag.
Det såg ut så här:

Willis trött efter att ha varit vaken någon timme under natten, skrikandes pga drömmar, växtvärk...vad vet jag!? Han var riktigt arg och ledsen iaf.

Kollar väderprognosen. Ska regna hela dagen (!)

Thomas åker till jobbet efter frukosten.

Barnen börjar röja runt.

Skickar ut M & W på gården vid strax efter 9, när jag inte står ut längre

Får till slut på A kläder ( han ville gå ut, men inte klä på sig) och kommer ut vid 10

Sparkar fotboll med A.  M & W cyklar.

Jag och A går in, börjar med lunchen.

Äter lunch.

A sover middag.

M & W vill inte vara ute så de bygger lego i v-rummet (långt ifrån A rum) och jag somnar av utmattning på soffan.

M & W uttråkade. Sätter på tv:n. Fixar i köket. M slocknar.

W väcker M genom att skrämma honom. Särar på dem.

...en stund senare sover W på soffan.

jag väcker W och sen är det mellis

Det börjar regna.

Tar jag fram lite kartonger, saxar, tejp, piprensare mm....och sätter barnen i "arbete". De pysslar ihop varsitt fängelse till deras monsterfigurer. A klipper en stund sen leker han på rummet istället.
En grannpojke kommer in och är med och pysslar.

Fortsatt regn. De tröttnar på pyssel. Börjar bråka. Först på skoj, sen.....ja, ni förstår.
M kaxar ordentligt och hans kompis får gå hem och han in på sitt rum. M ännu argare och jag gladare (not)

Försöker laga middag, samtidigt som barnen bråkar igen. Det börjar åska och A blir lite orolig. Vi går ut på balkongen och visar att det inte är något farligt.

Såsen kokar nästan över.

Ser den största regnbågen jag tror jag sett! Springer och hämtar kameran. Två av barnen börjar bråka och den tredje vill prata med mig samtidigt som jag ska lösa konflikten mellan de andra. Telefonen ringer.
Faster vill prata med barnen. A tar luren och de andra gapar vidare. Kaos. (behöver jag säga att jag missade att fotografera regnbågen!)

Har lyckats få maten på bordet och avsluta samtalet med fastern.

......ytterligare tjafs från M efter middagen. Han och A blir utan lördagsgodis! M åker i säng kl. 19, vi andra tittar på Peter Pan. Jag har fått huvudvärk (konstigt!)

När jag fått alla isäng och klockan tickat på ett tag så kommer W upp. Han hade inte somnat som jag trodde.
Har händerna fulla med någon slags pappersbitar. "Mina gosedjur har gjort sig jätteilla" säger han. I sängen ligger hans lejon och tvättbjörn alldeles överfulla med plåster! (de hade fått en förpackning att leka doktor med dagen innan). Och madrassen är full med de små papperslappar från plåstrena....

Suck! Och detta är bara dag 1.........



Kommentarer
Postat av: pernilla

Ler faktiskt när jag läser detta :-) men usch va jobbigt det låter. Ledsen att jag ska jobba! :-( Men vi hinner ses ändå...

2008-06-29 @ 10:17:51
URL: http://pernillatycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0