trasiga mobiler och pyssel...

Två och ett halvt kort och en layout blev det igår. Samt lite kladd med färg utanpå vad som ska bli ett minialbum.
Vaknade på morgonen helt täppt i näsan...men ingen feber och rätt ok mådde jag -med tanke på dagen innan.
Blev inte så väldans mycket gjort för oss under dagen...men det var trevligt iaf!
Kom hem vid 20.30 och satt en liten stund vid datorn för att varva ner...sen stupade jag isäng kl. 21!
Gubben låg redan och snarkade så gott när jag kom hem....han hade ju haft barnen själv hela dagen och så hade han ju varit ute kvällen innan, så han var inte så pigg.

Oj, höll på glömma och berätta att min mobil typ eh...gick sönder igår!
Jag bjuder på denna! ;-)
Grejjen är att jag av någon anledning lagt mobilen i bakfickan(!?) på mina byxor. Jag går in på toaletten.
Drar ned byxorna och som i slowmotion känner jag hur mobilen glider ur fickan och ser hur den plumsar ned i toaletten!  AAAAHH!!!! Lyckligtvis hade en tant precis varit där och städat...men jag fick (Usch!) snabbt plocka upp den. Sköljde (jag vet!) snabbt av den i handfatet och sen plockade jag isär den och torkade den.
(Ja, sen så tvättade jag såklart mina händer supernoga med tvålen!)
Mobilen fick ligga och lufttorka ett bra tag innan jag vågade prova om den funkade.
Stoppade i batteriet och tryckte på telefonen. Död!
La den åt sidan. Satt och scrappade lite till. Hörde hur det började spraka. Shit, bara den inte smäller!
Försökte pilla bort batteriet, men lyckades inte så bra, eftersom jag inte vågade använda metallverktygen som var det enda jag kunde hitta som var litet nog att peta med!
Då kom Pernilla på att ifall jag kastar den i golvet så flyger ju batteriet ut. Sagt och gjort. Så nu är den officiellt dödsförklarad.


Här ovan (↑)är min numera gamla mobil. Rest in peace! (bilden har jag lånat från letsgodigital.org)

Har två andra historier om när mina telefoner råkat ut för olyckor.....men de har jag inte tid att berätta om nu.

Idag blir det shoppa ny telefon. Thomas kollar alltid på nyaste modellerna och bästa funktionerna. Det ska vara bra grejjer. Men vad gör jag med telefonen -ringer och sms:ar! Som jag sa till honom: När det gäller telefonen så är det utsidan som räknas :-) Jag är sugen på en TURKÅÅSA telefon....eller RÅÅÅSA! *ha...ha* Vi får se vad som finns!

Nu är det duschen som gäller. Fixa mig i ordning och ifall jag hinner...plocka lite i mitt rum. Sen ska jag möta familjen (som gick ut för att leka i solskenet) vid centrum kl.11 när de öppnar.

Senare idag/kväll så ska jag fota och lägga upp det jag skapade igår.

Tills dess:
Trevlig Söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0