Gårdagen...och matlagning

Igår vaknade jag med magont. Hoppade in i duschen och hoppades det skulle gå över...men nej!
Dagen spenderades i soffan/sängen/toaletten -mindre kul! Fick någon släng av maginfluensa, fast det inte är trevligt att springa på toa med magknip så tackade jag min lyckliga stjärna att jag slapp få upp nåt "den övre vägen". För det är nåt av det värsta jag vet....men vem gillar egentligen att kräkas!?

Fördelen med att vara sjuk är att man kan utan dåligt samvete ligga på soffan HELA dagen! Som jag tidigare nämnt så har vi lånat hela första säsongen av CSI och igår så såg jag 5 avsnitt tror jag!  Länge sen jag kollade på tv så mycket som jag gjorde igår!
Hann även kika lite på Rachel Ray också...ja, lite fjantigt jag vet, men jag gillar faktiskt henne. Hon är charmig! Och så har hon ju endel trevliga kändisgäster där också, och det är en lite mer avslappnad sida man får se hos gästerna när de står och lagar mat! -Me like!

Idag måste JAG laga mat här hemma. Min privata kock tillika man, jobbar ikväll, så nu får jag kavla upp ärmarna! *ha..ha*  Jag är ju bortskämd och har sluppit matlagning i stort sett, men ibland måste han jobba på kvällen och barnen måste ju ha mat även om pappa inte är hemma!
I morse sa jag till barnen att det är jag som lagar mat ikväll...Då säger Willis: "Nä, det är pappa som lagar mat!"
Fick förklara att pappa jobbar.
Tog fram fisk ur frysen, får se vad det blir.  Det är inte det att jag inte kan laga mat, men jag har inte haft någon inspiration de senaste åren...och har man en utbildad kock i hemmet -varför inte utnyttja det!? ;-)

Nä, jag bakar hellre! Senast blev de dessa Amerikanska chokladmuffins, ett recept jag hittade på www.dagensmuffin.se och de är supergoda!

image40


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0