Dra på trissor!

441036-127


Ja dra på trissor...JAG lagade maten idag! *asg*
Det var väl inte det mest avancerade -tacos -men det var gott! Länge sen vi åt det och barnen blev jätteglada.

Dagen har varit ganska, ja vad ska jag säga -MYCKET!  
Superstressig morgon med barn som busar, springer iväg, bråkar...när vi ska till dagis. Sen upp till syrran för att slippa sitta och vänta hos tandläkaren i onödan.
Sen var det då det roliga tandläkarbesöket.
Jag har inte tandläkarskräck...men det finns ju roligare saker att göra, om man säger så.
De skulle laga två hål och det ena var stort, så det blev en bedövningsspruta av häst-varianten!
När de skulle sätta igång började de med lilla hålet, eftersom jag inte tyckte bedövningen tagit än.
Men sen gjorde den det. Inte lite heller!
När de borrat och donat och skulle slipa ned själva fyllningen litegrann, så bad de mig att bita ihop tänderna.
Sedan filade de lite till. "Bit ihop igen". "Lite hårdare!". Och lydig som man är så gör man ju det.
När allt är klart så säger tandläkaren att jag visst bitit mig i tungan...
En liten fråga....Kunde de inte sagt lite tidigare att man ska tänka på att hålla den borta, för att man inte har någon känsel!!!??
Visst fattar jag att man ska hålla tungan rätt i mun, men det är lite svårt att veta vad man har den, när de lagt en bedövning som skulle kunnat knocka en häst!
Sedan höll bedövningen i sig i över 4 timmar...Kul kul!
Dessutom är jag nu 1900 kr fattigare... :-(

Men sedan, efter en tur till mataffären, så tog jag en promenad med Pernilla och Emelina. Det är så kul att se hur stor hon börjar bli, och att hon blir glad när hon ser mig! Gullungen! Måste vara min charm som får henne att bli glad, eller hur!? ;-)

Jag blev iaf helt slut av promenaden, blev nog det för att jag stressat så mycket... Men fick en glad överraskning när jag hämtade ut ett paket från Ica. Det var mina QK-alfabet som jag beställde igår! :-) SÅÅ snabbt gick det!
Så efter jag vilat och ätit lite så gjorde jag ett morsdags-kort, och sen två kort till nu på kvällen, med de nya alfabetena. (får väl ta och fota dem i morgon)
På tal om att äta, har ni ätit när ni haft en bedövning som inte släppt helt?! Jag åt fil och flingor och det var så flummigt, för på den bedövade sidan, där kändes det som om filen var varm! Men jag var grymt hungrig, så det fick gå ändå! :-)  (väldigt intressant information, eller hur!)

Nähäpp...nu ska vi lägga oss i sängen och kolla på en film (men ska jag vara ärlig så lär jag somna ganska snabbt!)

so long!

Kommentarer
Postat av: Emelina

Det är såklart det är din charm Heidi, det vet du väl! Gillar ju dig, du är nog en av mina favoriter!

2008-05-07 @ 22:11:17
URL: http://emelinatycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0