Julmat i maj

Igår kväll sa jag till Melvin, att på hans födelsedag så får han bestämma vad vi ska äta.

Han funderar en kort stund och säger:
Julmat! För det är såå gott!
Jaha, svarar jag. Menar du köttbullar och prinskorv då eller?
Jaa..

Ok, det får väl bli det då! *ha..ha*

På tal om hans födelsedag så tror jag han kommer bli grymt glad för sina presenter! Han kommer att få en monster-truckbil, biljetter till MonsterJam+hörselkåpor. Sedan blir det kassaskåpet han önskat sig länge, och så får han lite annat smått också.
Jag tycker det är så kul att kika på leksaker till barnen. Man blir ju extra glad när man vet att det kommer bli uppskattat!
Vi brukar inte skämma bort barnen med leksaker om det inte är något speciellt. Jag vill inte att mina barn ska få allt de pekar på, titt som tätt. Det tar ju bort det roliga/spännande med att få presenter!  Förutom till jul och födelsedagar då de får leksaker...så handlar vi mest pussel och böcker.  Det anser jag att man inte kan skämma bort barn med, för det är ju bara "nyttiga" saker!

Ska försöka fota födelsedagsbarnet med lite andra vinklar än "normalt". Tycker det är lite tråkigt med de vanliga blåsa-ut-ljusen-på-tårtan-korten när man scrappar. Vill prova något nytt! Får se vad det blir! (ja, någon sånt kort blir det väl också, men jag vill ha nåt mer att välja på när jag ska scrappa hans 5-års dag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0