Happy Halloween!

De här figurerna lämnade jag på dagis i morse:
Och ett jättestort tack till Pernilla, som hjälpte mig med "dräkt-makeriet"! Utan henne hade jag nog aldrig blivi klar i tid!!

Tyvärr blev draken lite sur vid fotograferingen, så det här blev bästa bilden. Synd att ni inte fick se den fina svansen ordentligt -och drakens ögon för den delen! Nåja.


Till middag hade jag lovat läskig mat. Ögonen (äggen) har jag ritat på med ätbara färgpennor, jätteenkelt och effektivt! :-)






Dessert: "Brain-cupcakes". Hittade en bild på nätet där de spritsat "hjärnor" på muffins. Gjorde dock en mycket enklare variant. Färdigköpta minimuffins (citron), blandade ihop philadelphia med florsocker och en skvätt citronsaft, kleta på detta och sen lägg dit en valnöt....Voilá!


Strax före maten hade vi lite ansiktsmålning. Det blev superhjältar för hela slanten!
När vi ätit och dukat av så hade vi "spök-bowling", en för dagen uppfunnen sport...ha...ha! Jag tog helt enkelt 5 toarullar, vitt tyg, lite snöre och gjorde små spöken. Ögonen målade jag dit med spritpenna. Sen ställde vi upp spökena och rullade tennisboll istället för bowlingklot....tror inte det hade varit så poppis hos grannarna med riktiga klot ;-)
Barnen hade skoj och så vann de varsin skål med godis oxå! Vad den innehöll?! Löständer, döskallar, grodor,råttor....mm. Såklart! :-)


Kommentarer
Postat av: pernilla

HAHA....fy fan vilken äcklig mat!

2008-10-31 @ 22:28:48
URL: http://pernillatycker.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan man måla med vanliga färgpennor oxå?/om inte vert köper du ätbara färgpennor?Jag vill veta för jag ska ha halloweenfest ! :D kram

2010-10-10 @ 19:23:52
URL: http://daniiellasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0