ingen trevlig helg...

Jag var helt säker på att Anton hade öroninflammation igår morse. Thomas gick ner till närakuten med honom.
Nähäpp, det var ingen öroninflammation -det var streptokocker i halsen istället.
Sen får Melvin hög feber och kräks. Sen fortsatte det ett par gånger under dagen och vid middagstid. Han låg i soffan hela dagen, orkade inte göra nånting.
Sen får stackars Melvin lägga sig på tom mage. I morse hade han fortfarande feber men nu har han fått i sig lite alvedon, blåbärssoppa, vatten och en skiva rostat bröd. (ja, inte på en gång)
Anton är pigg och feberfri idag.

Willis var borta med moster nästan hela gårdagen, så vi håller tummarna att han klarat sig! Själva har vi spritat händerna stup i ett och städat med klorin. Melvin tyckte det luktade som i simhallen! :-)

Natten gick bra, ingen som kräktes eller så. Men eftersom Thomas sov på soffan och vi ville hålla Willis borta från sjuklingarna så fick han sova med mig. Vilket resulterade i att jag sov skitdåligt! Låg och lyssnade på tecken på att han skulle bli dålig med. Minsta lilla så vaknade jag!
Stackars Willis drog jag upp mitt i natten då han satte sig upp yrvaket och jag trodde han mådde dåligt. Lyfte in han på toaletten och då drar han av sig kalsongerna och frågar om han skulle kissa! :-) Lilla gubben!

Nu leker barnen som vanligt, Willis på dagis och de andra i hallen här hemma. Jag ska ta och hoppa in i duschen och se om jag blir lite piggare... (yeah,right!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0