Lördagsmys

Igår kom farmor och hämtade Melvin och Willis, de skulle sova över där. Anton och jag hade en mysig dag/kväll. Vid lunchen så hjälpte han till med maten. Han både skalade potatis (=gjorde hål i dem :-) ) och skivade gurka! Sedan dukade han bordet.
Anton skiner som en sol när han får hjälpa till, han känner sig så stor och han blir så stolt!


Efter lunchen, när farmor hämtat brorsorna, så gick vi och la oss i Willis rum för att sova lite middag (blir så trångt i A säng då han har en juniorsäng) tillsammans. Jag hade tänkt att jag slumrar en stund och smiter upp sen när A somnat....hrm...blev visst lite längre än så! Vi gick och la oss vid strax innan 13 och när jag vaknade till (och A med) så stod klockan på 14.50 ! Men det var såå skönt och tydligen välbehövligt också!

På kvällen kom Andreas (syrrans pojkvän) över. Syrran skulle på tjejmiddag så han var sugen på att spela RockBand på PS3 så länge! Thomas jobbade ju så han fick spela själv, eller ja, Anton hjälpte till lite i början! *LOL*
Barnen brukar få "vara med" och spela, dvs de får Thomas gitarr från GuitarHero och så sitter de i soffan och spelar när Thomas lirar trummor. De är nöjda, eftersom de inte ännu fattat att de inte är med på riktigt..ha..ha!
Själv satt jag och lyssnade och så sorterade jag strumpor (!). När Anton skulle sova så satte jag mig i mitt rum och pysslade.
Det blev en enkel liten ask att ha småprylar i. Sen gjorde jag om en liten burk, som jag tänkte att snällaste svärmor skulle få! Ska fota den idag så får ni se sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0