Något irriterad!

Ibland blir man riktigt förvånad över folks inkompetens. Men nu börjar jag allvarligt fundera över vad som egentligen är fel med de personer man får prata med på diverse kundtjänster, när det gäller telefoni och bredband!
Har tidigare haft diverse diskussioner med Bredbandsbolaget, ComHem, Telia osv...(ja, Thomas har haft diskussionerna, jag klarar inte sånt!) och nu stod Tele2 på tur.

Igår ringde jag för att säga upp ett gammalt mobilabonnemang som jag inte använt på länge. Ringer Tele2 och personen i luren frågar vilket av mina två nummer det gäller. Jag säger numret och han frågar uttryckligen om det är det som jag inte använder och vill säga upp och jag svarar ja. Han berättar att det är 3 månaders uppsägningstid, vilket jag var medveten om innan. Klart som korvspad! Eller?!

I morse när jag kollar mobilen så står det att mitt SIM-kort är inaktivt. Blir irriterad men måste skynda till jobbet.
När jag kommer hem har Thomas ringt och pratat med dem och då visar det sig att nöten jag pratade med igår har stängt av BÅDA abonnemangen med omedelbar verkan! Eh, vad hände!???
Var jag otydlig eller? SUCK...vad var det där med inkompetens...!?

Förutom att han stängt av ett abonnemang som jag vill ha kvar, så funderar man vad som hände med uppsägningstiden. Tre månader blev helt plötsligt omedelbart, fast jag skulle betala för de tre månaderna iaf! *skakar på huvudet*

Nu står jag här utan fungerande telefon, och måste vänta på att de skickar ett nytt SIM-kort...om två dar (ifall jag har tur).

Är det bara vi som råkar ut för de här puckona eller?!?!

Nu vet ni iaf att jag inte går att nås på mobilen på ett par dar...




Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Heidi! Nä, ni är inte ensamma om att råka ut för jubelidioterna i kundtjänstpositioner! Hoppas att du snart har ett fungerande mobilabonnemang!



Kommer du på nästa Kungsholmsträff? Jag har anmält mig. Måste ju passa på att scappa med andra när tillfällen ges ler



Ha det toppen! kram /Karin

2009-11-03 @ 21:42:19
URL: http://qurin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0