Harry Potter kalas!

Efter en låååång väntan av en blivande 7-åring, så var det äntligen dags för kalas!

Här är Harry Potter och hans två vänner (aka Melvin med bröder).
Innan huset invaderades av ytterligare 11 barn!

Barnens capes gjorde jag bara av svart tyg som jag zig-zackat runt kanterna och sytt på en knapp med en liten ögla att fästa runt knappen! Melvins, eller jag menar Harrys slips sydde jag ihop av röd filt och en av pappas gamla t-shirts som strimlats. Glasögon och kvast kommer från Buttericks.





När barnen kommit, presenter överlämnats och barnen fått pengar ("riktiga" galleoner!) så fick de handla sina egna trollstavar av Professor Sibyll Trelawney (aka min syster) innan det var dags att ta sig till Hogwarts genom tegelväggen på spår 9  3/4......



På Hogwarts så öppnades det paket, fikades och lektes det. Min man var utklädd till Hagrid och gjorde även ett gästspel som Alastor Moody (Monsteröga). Själv var jag utklädd till Professor McGonagall.





Innan det var dags för fika så fick barnen ta på sig Sorting Hat och fick varsitt märke att fästa på kläderna.

Vi, eller jag då, hade gjort en liten "ficka" i hatten, där vi la en mobil med högtalarfunktionen på. Sen gick Thomas ut på balkongen -och hatten kunde tala! (ni som sett filmen vet vad jag menar!)

Mycket skratt blev det! Barnen kände igen rösten och Melvin och några av kompisarna smög runt i lägenheten för att kolla var pappa var! Men det gjorde inget, barnen tyckte ändå att det var kul och innan de kom på hur det funkade så var det nog lite spännande oxå ;-)




Istället för tårta blev det trollkarlshatts-cupcakes, glass, maränger, godis och Harry Potterkakor!





Innan barnen gick hem fick de även köpa sig en kvast -dvs sitt godis. (Kan tala om att jag hade nästan kramp i handen efter att ha klippt 16 papperspåsar i strimlor! *lol*)





Sist men absolut inte minst -en mycket nöjd födelsedagskille! =)  (ni som tycker han ser väldigt mörkhårig ut, så beror det på att han fick sitt hår sprayat med svart färg innan kalaset)

♥HEIDI


ps. LottaPotta -där ser du att jag inte ljög ;-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är så duktig! Barna måste haft jättekul blir lite synd om de andra stackars föräldrarna som ska försöka toppa detta :o)

2010-05-24 @ 09:02:38
Postat av: Pernilla

Hej!



Snor lite ideér till min 7-årings Harry Potter kalas. Ser jättefint ut! Men skulle gärna ha lite beskrivningar på hu dughorde kakorna, cupcaken, "kvastarna", hatten... :)/Pernilla

2010-09-13 @ 22:44:28
Postat av: Weronica

Åh vilka bra ideér. Min son vill ha Harry Potter kalas och jag skulle så gärna vilja ha receptet till dina fina kakor och cupcakes om det är oK? ; ) Kan du snälla maila dom till mig.



Gud vad duktig du är och påhittig. MvH Weronica

2011-09-13 @ 10:41:15
Postat av: Maria Singh

Hej hej!



Vilka roliga idéer!! MIn 8 åring skall ha Harry POtter kalas den 11 feb och jag tänkte låna lite idéer från dig om det är ok, Precis som Pernilla tar jag gärna emot hur du gjorde hattar och kvasten trollstavar cupcakes mm



MVH Maria

2012-01-21 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0