Fjantiga mamman...

Snart ska jag slänga ihop lite picnic-mat...eller ja, det blir några smörgåsar, dricka och vindruvor. Tänkte bara berätta om fm.
Melvin skulle ju på 5-årskontroll och dum som jag var, så berättade jag att han skulle vaccineras också! Skitnervös blev han då! Jag ville bara att han skulle kunna förbereda sig mentalt innan, så som jag helst gör själv. Men jag insåg att nästa gång så säger jag inget förrens det är dags!
Han var skitsur, och bråkade på vägen dit. Ville inte gå in genom dörren. Men jag (som tackar gudarna för att jag är pedagog ibland ;-) ) lyckades prata med honom så han gick med på att följa med in iaf.
All oro och bråk som varit.....och så var han JÄTTEDUKTIG!  Han var lugn, gjorde precis som Agneta (bvc-sköterskan) sa. Sprutan togs först av allt, för att ha det avklarat. Han sa inte ett knyst och var nog rätt stolt efteråt!
Eftersom han ofta är orolig och knepig när det gäller vissa saker så vill vi uppmuntra honom extra mycket när han klarar sånt han tyckt varit jobbigt att komma till skott med. Så jag lovade honom en glass som belöning.
Vi smet in på Statoil och han t.o.m betalade själv,vilket han inte brukar vilja/våga!
Fånigt, men det är sånt här som värmer en mammas hjärta! ♥ Min kille börjar bli stor! *snyft* Ha..ha

Nä, nu ska det packas picnic-korg och ut i solen!

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0