*PÅSK*

Har ni haft en bra påsk? Ja, den är ju inte riktigt slut än, så lite tid finns det att njuta ännu!

Jag och barnen har varit lediga hela vecka 13. Trots detta har det inte blivit något direkt påskpyssel i år.

Igår kväll kom min syster, bror+flickvän och mamma+man förbi på middag. Då var jag "tvungen" att baka lite cupcakes och jag hittade fina cupcake-toppers att printa ut på nätet.
 Sen kom jag på att jag ju hade perfekta formar som passade perfekt ihop med dem! Prickigt värre! :-)


Ursäkta dålig kvalitet, det var så mörkt när jag fotade, och så satt alla och väntade på fika så jag var lite stressad ;-)

 Då jag och syster åkte på kryssning med barnen ett par dagar innan påsk, så hade de massvis med godis från båten. Jag kunde ju ändå inte helt utesluta årliga äggjakten, så det fick bli en annan variant.

Jag målade och dekorerade lite lätt en äggkartong och däri fanns varsitt kinderägg till barnen, och dessutom hade jag fyllt de andra tre "hålen" med små godisägg.

Sedan fick de leta efter ett gemensamt litet påskägg som jag fyllt med massa mynt! Barnen är ju fortfarande såpass små att många mynt är mycket roligare än en-två sedlar. Melvin sa "mamma, tänk vad många klubbor vi kan köpa! Klubborna kostar ju bara en krona!" =)



Årets påskris fick sig bara lite turkosa fjädrar. Nästa år måste jag nog tänka ut lite mer pyssel i förväg, så man hinner med ;-) (tavlan i bakgrunden är en beställning från Många Rum. Tyvärr säljs inte dessa tryck längre men det finns andra fina saker!)




HEIDI


Kommentarer
Postat av: My

Men hallå, det har jag väl berättat? :)

Jag och Lars ska ju åka och vandra i Italien i sommar? :)

Kan berätta mer när jag ringer dig sen <3

2010-04-12 @ 12:28:50
URL: http://mymymy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0