Jag lever!...typ..

...har varit lite mycket den senaste tiden, därav inget bloggande.

Men här kommer lite foton från Antons barnkalas. Temat var LEGO!


Klippte enkla trianglar som jag bara gjorde ett hål i var ända med stoppnål, och trädde igenom lite bomullsgarn.

Av grabbarnas lego skrev jag Anton och en 5:a


På en blogg såg jag dessa cake-pops och var ju tvungen att apa efter. Men jag förenklade och tog marshmallows som jag satte fast en m&m på toppen, sen doppade jag dem i sk. candy-melts (typ smältchoklad i olika färger, denna smakade som vit choklad ungefär) Sen ritade jag bara med ätbar penna, gubbarnas ansikten. Blev ju definitivt inte som orginalet, men det var kul att göra dem!



Av iskubsbrickan jag beställde från lego-shopen för ett par månader sen, så gjorde jag förutom isgubbar till saften, även chokladgubbar som fick stå på de små cupcakesen som Anton ville ha!


Förutom den obligatoriska godispåsen och ballong, så fick barnen även en ritbok med olika legofigurer i. Hittade hela boken på nätet, jag ändrade dock texten till svenska istället för engelska! Hade visst inget annat foto än de jag tog när jag gjorde dem...

Kom på att jag kanske borde ha en kategori som heter "Kalas"....får fixa det!

HEIDI


Kommentarer
Postat av: sandra

Guuuuud vad du är duktig, tänk om en annan kunde göra sådär fint!

2010-09-01 @ 07:26:49
URL: http://www.fruforeback.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0