Den som spar han har....

....många!

Det började med att Melvin och Willis sparade på kapsyler, sen tröttnade de och Anton tog över samlingen. I morse radade han upp alla på sitt lilla bord och de fick precis plats allihopa. Han visar vilken hans bästa kapsyl är...



När jag var liten samlade jag på bokmärken, sen blev det brevpapper. Minns att jag ett tag samlade på frimärken också..

Nu då? Hmm...eftersom jag scrappar så samlar man ju på sig såna saker men vet inte om man kan kalla det samling direkt!? Knappar hade jag dille att köpa ett tag iaf. Ni vet, man köper en förpackning med en färg...sen måste man ju ha en till...och en till...tills man har alla färger ;-)
Samma sak med blommor (i papper alltså)...man vill ju ha alla färger...


Det är nog en inneboende hamster i alla oss tror jag! Endel är "värre" än andra bara ;-)
Jag tycker det roligt med folk som samlar på saker, lite sådär halvgalet -men härligt!

Vad samlar ni på?

Hur mycket måste man ha för att kunna kalla det en samling egentligen? *funderar*


Kommentarer
Postat av: pernilla

Jag har samlat på ALLT...

sudd, stenar (väldigt fina sådana såklart) bokmärken, toma ciggpaket (fråga mig inte varför...ville väl se hur mycket jag rökte), McDonalds pommespåsar (även där för att se hur mycket jag åt på ett år, hade nog ca 300 när året var slut!) Gjorde girlanger av burk(kapsyler?) och hängde upp på väggen, plancher, Tom Cruise filmer...har alla! Nu samlar jag på fina muffinsformar, damm :-) och minnen.

2010-06-13 @ 18:57:34
URL: http://pernillatycker.blogspot.com
Postat av: Minttu

Sparar mina gamla biobiljetter, borde ha alla från år 1992-> :)



2010-06-13 @ 21:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0