*DIY* (Do It Yourself, för er som inte visste ;-)

I det lilla överlevnadskitet (från förra inlägget) så låg det varsin ask med kritor "-att färglägga din dag med, när allt känns grått och tråkigt".
Jag tänkte jag skulle visa den för er, då det kan vara en rolig sak att göra till tex ett barnkalas att stoppa i barnens påsar. Eller för att hålla reda på vems kritor som är vems bland syskon som inte vill dela med sig!

Jag skrev ut mallen på ett rött tjockare papper. När jag klippt ut den och bigat (vikt) alla delar så skar jag till den gröna "flärpen" som man brukar hänga upp kritorna med i affären och vek den dubbel.
Gjorde ett hål med håltången och klistrade ihop allt med dubbelhäftande tejp.
Sedan googlade jag efter någon gratis font att skriva texten med. Denna fonten heter "Crayon" -passande nog ;-)
Voilá -ett eget paket med kritor, utan risk att någon tar fel! =)

♥HEIDI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0