Min gullunge!

Idag var jag på utvecklingssamtal om Melvin. Inför detta hade de intervjuat honom.
Här är några av frågorna och svaren han gav...

Varför är du på förskolan?
För att jag går inte i skolan.
Vad vill du bli när du blir stor? En sjörövare. Jag vill bara slåss och inte jobba.
Vad är du bra på? Jag är bra på att bygga, bra på att sova.
Finns det något du tycker är svårt? Inget är svårt. Men köra bil är svårt. Då får jag gå i körskolan. Köra tåg är också svårt. Att bygga en jobbarmaskin med legot.
Vad arbetar din mamma med? Pyssel. (han tänker efter..)Hon jobbar med barn. Men mest tycker hon om att pyssla. Jag har varit på mammas och pappas jobb.

Barns tankar måste väl ändå vara bland det roligaste och intressantaste som finns! :-)
Och att han känner sin mamma är väl ingen som undgår *ha..ha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0