Lurigt!

I mitten av juli så slutade Anton med blöjor. Även nattetid. Jätteskönt! Men även solen har sina fläckar...
Det började för dryga veckan sedan. Han vaknar oftast först i familjen, och smyger upp.
Inne i badrummet så hinner han inte av med kalsongerna tillräckligt snabbt, utan det kommer på golvet. Fine -det köper jag. Han är ju jätteduktig som går upp när han är kissnödig!
Men som sagt, den senaste veckan har han gjort "fanstyg" när han vaknat. Satt sig konstigt på toalettstolen så det kommer utanför, borstat med toaborsten i soffan....
Har funderat på hur jag ska göra för att undvika det här. Ja, vi har ju såklart pratat med honom. Men han ska trots allt bara fylla 3 och vi vet ju hur 3-åringar är
!
Eftersom jag är morgontrött så vaknar jag inte alltid när han går upp och Thomas som annars brukar gå upp med barnen på morgonen, jobbar ofta kväll/natt nu...vilket gör att han sover hårdare så tidigt på morgonen.

Då kom jag på genidraget. Jag hänger något på hans dörrhandtag, så när han öppnar sin dörr så trillar det ner....och låter...och väcker mig!

Jepp, det funkade! Hängde mitt skärp på handtaget igårkväll och jag vaknade direkt när han gick upp i morse! Kl. 05.10.  Inget bus, inga toaborstar på vift, inget kiss på golvet, ingenting!
Så nu dricker jag te, bloggar lite och han sitter och tittar på Scooby Doo....hans nya obsession.
Skönt att vakna till lugnt på morgonen!

♥Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0