Tiderna förändras

Ringde mormor idag. Mormor är 80 år. Hann prata i ca. 5 minuter sedan hade hon inte tid längre..
Hon fick ett annat samtal -Skype!
80-årig tant sitter vid datorn och har videosamtal (!) -sannerligen, tiderna ändras!

Äldsta sonen, M är 4 ½ år och sitter och spelar på nickjr.com -det gör inget att det är på engelska, för det fixar han ändå! Häromdagen så lyckades han skriva ut en bild som han gjort på datorn (utan hjälp)...på mitt finaste fotopapper! Ska man skratta eller gråta!?

Mitt eget förhållande till datorn är väl ett älska-hata förhållande. Jag älskar att jag kan surfa runt och inspireras av andras bloggar, scrapsidor, inredningssidor mm...men kan bli helt vansinnig när jag inte förstår mig på tekniken! Det behöver inte vara speciellt avancerat för att jag ska bli tokig...har liksom inget tålamod! Vill kunna på en gång, annars får det vara!

Nä, nu kommer T snart hem med Photoshop Elements....och jag anar att jag kommer sitta och svära endel!

Trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0