Batman för hela slanten...

Just nu är det Batman som gäller för Willis. När jag tänker efter så har han varit förtjust i Batman rätt länge (för en snart 4-åring iaf). Ska helst ha batmantröjan på sig. Han har döpt om frukostflingorna till Batman-flingor, det är Batman-yoghurt osv.
En morgon kommer han nyvaken ut ur sitt rum, med sin snuttefilt runt axlarna. "Jag är Batman. Jag har slängt ut Willis genom fönstret!" *lol*
Så vad temat på hans kalas blir är inte så svårt att räkna ut!

Nu till pysslet. Willis är den enda av mina tre grabbar som lyckas få hål på knäna på jeansen (3 stycken)!
Funderade på hur jag skulle laga dem, för tre par nya jeans blir ju inte billigt. Sen fick jag en idé, klart han ska ha Batman på knäna! Han kommer bli superglad! Så nu har jag printat ut Batmanmärket och kalkerat upp på smörpapper. Klippt ut. Nålat fast i ett svart jeanstyg (offrade ett par av mina som jag ej använder) och klippt ut.
Sedan klippte jag ut själva ovalen i ett blått jeanstyg och limmade (med tyglim) fast det svarta märket!
Nu är det bara att sy fast märkena på de trasiga knäna! *Voilá*




Eftersom jag är så dålig på att göra klart grejjer....så har jag då inte sytt fast märkena på byxorna..än...men det kommer inom sin tid :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0