inspiration...eller inte..

Ikväll har jag ingen inspiration whatsoever.
Hela dagen har varit lugn. Barnen har mest varit hos kompisar och ute. Jag vilade lite på dagen. Redigerat lite bilder. Surfat lite.

Men sen åkte Thomas till jobbet och då började det.
Kaos! Barnen (2 av 3) kom hem och de måste fått något med mycket socker i hos grannen...för de var såå uppspelta. Eftersom de vistats väldigt mycket tid hos grannen så kunde jag inte säga nej när de frågade om hon och en till kompis fick komma in.

Ok, tänkte jag skulle vara smart, så jag satte på en film. Mina grabbar kunde inte direkt sitta still.
Efter ett flertal tillsägelser så ger jag upp då det ger noll effekt. Kompisarna fick gå hem och M blev skickad till sitt rum. Han är inne i en ny trotsperiod och får riktiga raseriutbrott.
För att visa hur arg han var så drog han ut alla lådorna i byrån i hallen (en Malm, från Ikea) så den välte över honom!
Lyckligtvis var han stark nog att hålla emot, och jag var snabb att fånga upp den tunga möbeln (jag veet, man ska barnsäkra såna grejjer!). Jag blev ju jätterädd och han med. Och förbannad blev jag också.
Visst fattar jag att det inte var med flit att hela möbeln välte. Men arg, trött och pms:ig så kunde jag inte hålla tårarna tillbaka.
Skickade ett sms till mamma och frågade om willis fick sova hos henne inatt. För jag orkar inte med deras kvällstjafs oxå (Melvin och Willis delar ju tillfälligt rum, och det är massa bus när det ska sovas). Hon kom hit direkt efter jobbet och hämtade honom! Räddaren i nöden!

Efter en stund kommer en skamsen Melvin ut från sitt rum och ber om ursäkt. Vi kramas länge.

Melvin blev såklart jätteledsen att han inte fick sova hos mormor. Jag förklarade varför och han förstod, men var ändå ledsen. Jag med.

Så har jag suttit här vid datorn i över två timmar. Surfat massa scrapsidor. Brukar få inspiration men idag orkar jag inte. Hittar bara massa fina grejjer som jag inte har råd med. :-(
Får gå och lägga mig nu. Kanske har jag mer inspiration i morgon!?

Kram och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0