Fredag idag!

Varmt varmt var det idag! Nu är klockan strax 19 och min termometer visar 26.4 grader! Det värsta är att vår lägenhet är så otroligt varm den med! Skulle behöva en liten bordsfläkt här i mitt rum!

Idag har Thomas och Anton varit och badat. Själv så tog jag Melvin och Willis in till Söder och en lekpark som heter Bergsgruvan. Släpade min stora kamera med mig. Hann ta typ 5 bilder, sen tog batteriet slut :-( Men vi får väl åka dit fler gånger, med laddade batterier ;-)

Barnen var så duktiga när vi tog tåget och de klagade inte över att behöva gå varken dit eller hem. Annars brukar det bli lite gnäll när de måste gå...för det är ju så tråkigt tycker de.
Vi kom fram till parken och det hann väl gå ungefär tre minuter, sen kommer W och säger att han är bajsnödig.
Så det var ju illa tvunget att gå till den äckliga baja-majan (usch för såna!). Jag hade med mig ett litet paket med våtservetter och torkade av sitsen. Han sätter sig. "Mamma, det kommer inget!"
Nu när vi är här får du faktiskt FÖRSÖKA bajsa ändå, tyckte jag. Men nej, det kom inget.
Sanerade våra händer med våtservetterna, vilket gjorde att paketet nästan tog slut...bara en ynka servett kvar.
Hmm....hoppas vi klarar oss på den tänkte jag.
W springer iväg och leker igen. Nu tog det väl iaf en 20-30 minuter...sen sa han att han var nödig igen.
Vi skyndade oss, men det var för sent.
"Självklart" så var han lite lös i magen också! Så kalsongerna åkte ner i baja-majan och jag lyckades få ren honom, trots en enda våtservett.
Tur att man är rutinerad och hade med sig ombyteskläder och en plastpåse för brallorna!

Sen var det bara att gå och handla ett STORT paket våtservetter -för säkerhets skull!


Trots detta "lilla missöde" så hade vi det mysigt. Barnen lekte, jag satt och kopplade av i solen och tittade på folk.
Åt glass i solen och pratade.

Nu på em påbörjade jag ett litet sy-projekt. Antons rum ska livas upp lite! Eftersom han blir den sista som får målat/tapetserat i sitt rum så tyckte jag att nånting måste han ju få fixat. Hans rum har liksom blivit lite bortglömt pga brist på ork, tid mm...

Orkar inte ladda upp några bilder idag, men får ta igen det i helgen!

Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0