Sommar!




Ett helt "random" inlägg...men det är väl ok!?

I morse gick jag upp ca 05.10 som vanligt. Hoppade in i duschen. Vanligtvis så brukar Anton eller Melvin vakna innan jag kommer ut därifrån...Men idag hann jag duscha, klä på mig, på med lite mascara och äta en skål Special K framför datorn innan Anton vaknade 6.10! Så skönt!
Melvin vaknade strax därefter och Willis vaknade vid 6.40.
Allt oftare får jag väcka Willis när vi ska till dagis. Nu slapp jag det, men han var trött! Ville inte klä på sig själv.
OK tänkte jag....vi går till dagis EFTER frukosten!
Jätteskönt att slippa stressa!
Tog med kameran på vägen också...Blev inte så många foton och de som blev var inte bra. Trodde kameran stod på auto...men det gjorde den inte! Så går det när man inte har ögonen med sig!
*lol*

*********************************************************************************************************************************
Nu är lokalen betald och nycklarna hämtade....Det blir scrapträff på lördag *yey*
Sist hade jag med mig hur mycket grejjer som helst. Den här gången ska jag vara "snålare" med packningen...för jag använder ändå inte allt jag släpar med mig!
Ska printa ut foton och planera layouter i förväg....så jag inte står där och inte vet vad jag ska göra! (som vanligt ;-) )
Snart är det sommarlov och jag tänkte göra klart korten till barnens fröknar oxå. Tappade lite stinget när det gäller de där korten....

********************************************************************************************************************************

Hittade en mapp när jag rotade runt bland mina prylar....Där fanns endel skisser och akvarellmålningar jag gjort för läääänge sen. Ska scanna in 2 så ni får se sen....Men det får bli ikväll! När jag såg de så blev jag lite sugen på att måla igen! Sist jag målade akvarell (eller akryl för den delen) var när jag gick min förskollärarutbildning....och den gick jag ju ut 2000...
Blir nog dags att damma av färgerna! :-)

********************************************************************************************************************************

Tog mig i kragen idag och tränade lite Pilates! *chocking!* Ha...ha
Jag SKA komma igång att träna. Trots att jag vet att jag mår mycket bättre när jag tränar, så är det svåååårt att komma igång!
Men nu har ju Thomas börjat få sin 30årskris cykla så då vill man ju inte vara sämre! ;-)
Går ju redan promenader, men nu ska jag komma ut och göra det oftare!

*******************************************************************************************************************************

Kollade på min lilla lista med saker jag vill göra i år...(hade jag vetat hur man gör så hade jag länkat till det inlägget!)
och insåg att det börjar bli hög tid att sätta fart ifall jag ska hinna med allt!
En av punkterna var att måla en tavla...sedär, då har jag ytterligare en anledning till att damma av färgerna! :-)
En annan punkt var att jag skulle läsa en deckare. Tror inte jag någonsin gjort det. Inte min typ av böcker har jag fått för mig. Men vad vet jag -om jag inte provar!      Lite boktips skadar inte! Någonting ni rekommenderar?

******************************************************************************************************************************

När Thomas kommit hem med barnen ska jag och Willis gå ut i skogen. Kände att vi behövde lite "ensam med mamma-tid"! Finns en koja i skogen som vi går till ibland. Där samlar vi pinnar och hittar spännande grejjer. Han är så tacksam att göra sånt med. Han blir så engagerad och glad! Min älskling!
Lovar ta med kameran. Kanske vi ser något kul att ta kort på?!

*******************************************************************************************************************************

...........blev ett långt inlägg såg jag! :-)
Nu ska jag diska lite och sen ut i solen och njuta!

♥Heidi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0