Irriterad...

Först så är jag lite smått besviken för att jag inte har 1826 kr att handla scrapsaker för...och så märker jag att det låter misstänksamt från köket....
Går dit och märker att Melvin skrapat kontrollrutan på en trisslott med 75 kr i vinst -TACK för hjälpen!
Nu är ju inte 75 spänn mycket pengar, men ändå! I papper är det iaf 9 stycken mönstrade!! ;-)
Försöker förklara för honom ännu en gång att man inte skrapar i den rutan...Eftersom han snart är 5 och brukar få hjälpa att skrapa trisslotter, så VET han att man inte får det!
Det är ju lite svårt för en 5-åring att uppskatta hur mycket 75 kr är så jag jämförde med hur JÄTTEMYCKET lördagsgodis man kunde fått för de pengarna....och han skäms och blir ledsen.

Lite dåligt samvete får jag ju...


(undrar om det märks att jag har pms!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0