påskfunderingar...

Nu har förhoppningsvis datorn skärpt till sig så jag kan surfa som vanligt ;-)
Fördelen med att INTE ha tillgång till datorn i samma utsträckning som jag är van vid är att jag hunnit med massa annat! Gjorde tex 3 kort idag!
Och så har jag 3 LO:er som jag tänkte visa nu när jag kan använda datorn igen. Men nej, då tog batteriet till kameran slut precis när jag ska föra över bilderna *ha..ha* Typiskt!

Börjat fundera över påsken också! Vi har inte direkt haft så mycket traditioner, men ju äldre barnen blir desto viktigare känns det! En tradition har vi till påsken dock, och det är Äggjakten! Som gått ut på att jag gömt ledtrådar fram till barnens påskägg. Nu har de varit så små att den enklaste versionen har varit att jag gett ett fotografi på tex en soffkudde, och bakom den ligger nästa foto...på tex skohyllan...osv...fram till gömstället av äggen.  Nu är ju M nästan 5 år så jag måste fundera ut något lite mer avancerat...*hmm*  Blir ju alltid lite knepigare när de inte kan läsa ;-)

I år tänkte jag också att vi skulle färga in ägg med rödbetor, lök mm. och så läste jag att man kan sätta tex persilja på ägget och spänna fast en nylonstrumpa runt (så att persiljan ligger tryckt mot ägget) innan man kokar dem (med färgen)...

Tar tacksamt emot andra förslag på påskpyssel och påsktraditioner! Hur firar ni påsk?


påskägg
(bilden är hämtad från www.flickr.com )
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0