Förberedelser...

När klockan slog 8 i morse, så hade jag redan hunnit baka två tårtbottnar och börjat fixa godispåsarna till kalaset i morgon! Så skönt att det ska vara fint väder i helgen så vi kan vara ute!
Även om det är jobbigt med barnkalas så tycker jag att det är kul att fixa! Det är ju så underbart att se barnens tindrande ögon och leenden när man fixat något speciellt!
Min mamma är ingen "bullmamma" direkt, så jag har väl fått nåt trauma från det, och därför är jag extra pysslig när det gäller sånt *LOL*
Så här ska det blåsas ballonger i massor, bakas spindelmannen-tårta och cup-cakes med spindelnät! och annat skoj! :-)




Hittade ett recept på nätet, på tårtbotten i långpanna. När jag slängt in plåten i ugnen och ställt timern på 20 min som det stod i receptet...så började jag plocka undan lite, gick in i mitt rum. Kommer ut i köket och känner att det luktar färdigt redan. Springer fram till ugnen och ser att den snart kommer brännas!
Men jag hann rädda den! *pheew*
När jag sedan gjorde den andra bottnen så ställde jag klockan på 6½ min och den blev klar strax innan det!

Slutsats: Lita inte alltid på det som står på internet, även om det är nåt simpelt som ett recept!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0