Mors dag

Vi fikade lite hos mamma, som fick en liten blomma och ett handgjort kort. Som jag kom på (nu) att jag glömde fota!

Barnen sprang omkring, sockerstinna av allt gott hembakat! Mamma hade bakat någon slags sockerkaka och blåbärspaj. Sedan bjöds det även på bullar bakade av Andreas mamma och rulltårta som Nisses mamma bakat! Mycket mammor inblandade där! :-)

Oftast äter vi hela familjen middag tillsammans...men idag fick barnen äta tidigare.
När vi lagt dem så fixade min älskling den godaste mat jag ätit på länge! Spett med grillade pilgrimsmusslor, marulk och zucchini serverat med ris, tomatsallad och kall sås (med bla dill och rödlök i).
Helt underbart gott!
Kände mig lite för "nedklädd" när jag åt så god mat i endast topp och mjukisbrallor *ha..ha*




Sen efter min sedvanliga kopp te efter maten, så var klockan ganska mycket. Så vi la oss i sängen och kollade klart på filmen "National Treasure: Book of Secrets"....eller, jag kollade, Thomas snarkade! *lol*

När filmen var slut så kunde jag inte somna. Låg och vred och vände på mig. Det kröp i benen och i huvudet snurrade det tankar om inredning! Vi köpte målarfärg tidigare under dagen, och så har jag surfat runt på inredningsbloggar och siter..så det var det som snurrade runt i knoppen!

Det slutade iaf med att jag gick och la mig på soffan med fönstret öppet. Sen somnade jag faktiskt ganska snabbt! Men det blev ju inte allför många timmars sömn...typ 5½...och jag behöver åtminstone 7-8. Nåja, jag får väl vila lite på dagen!


Kommentarer
Postat av: pernilla

vad ska du måla???

2008-05-26 @ 20:07:51
URL: http://pernillatycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0