Två sorters plättar!

Idag blev det plättar till middag. Barnen fick Icas med grädde och blåbärssylt. Jag gjorde egna, "GI-plättar" till mig, och till det grädde (ja, man får äta det när man äter gi-mat!) och så fuskade jag liite, för jag hade lite frysta (tinade) jordgubbar också...fast de var iaf osockrade! Mums!
Mina plättar gjorde jag på ägg, keso, äpple, kanel, kardemumma och dinkelmjöl....Jag lägger upp receptet i morgon, för nu är jag för trött för att gå och titta hur mycket man skulle ha av allt.


Här visar Willis hur stark han blivit när han ätit så mycket mat! *ha...ha*
441036-142


Inte den vackraste mat-bilden men, men.. Det var de första 3 plättarna jag gjorde och de gick lite sönder. När vi ätit färdigt stekte jag upp resten av smeten och då blev det bättre. Kanske berodde på att smeten legat till sig lite!? Men goda var de iaf! Och dessutom mycket nyttigare än vanliga med sylt!
441036-141


Nu väntar kudden...Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

recept tack! :-)

2008-05-18 @ 12:09:29
URL: http://pernillatycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0