*knatte-invasion!*

I förmiddags invaderades vårt hem av 15 små barn(och 3 vuxna) mellan 1-4 år! Anton hade bjudit hela sin avdelning på förskolan hem till oss på bullar! Så jag kunde ju inte annat än säga ja... ;-)

Barnen var så otroligt duktiga! Hade räknat med lite gråt och sånt när så många små ska vara i en lägenhet....men det gick så bra. Först började ALLA barn leka i Antons rum. 15 barn på 7 kvm...."finns det hjärterum finns det stjärterum" *LOL*
 Sedan bjöd Anton på frukt medan jag värmde bullar och serverade kaffe/te till pedagogerna. Det var riktigt lyckat och de stora killarna ville inte gå tillbaka till dagis sen!

Anton ska ju börja på storbarn till hösten så vi gav en liten present till avdelningen från honom. En bok om dinosaurier och sen så fick de lite pussel som barnen växt ifrån.
Har man ork och möjlighet så kan jag faktiskt rekommendera att bjuda sina barns avdelningar hem på fika! Speciellt på en småbarnsavdelning är det inte lika ofta som barnen hälsar på varandra och det är så uppskattat. Anton var stolt när han visade sina saker och han fick ju visa vägen hem till sig och så...
Det hade kanske varit lättare om man bodde i hus så man kan vara ute, men nu gick det här jättebra ändå! :-)
(och lyckligtvis kunde jag vila efteråt, för jag var ledig idag ;-) )



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad sött, kan tänka mig att han va megastolt att alla kompisar va hemma hos han :).

2009-04-18 @ 14:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0