long time no see...

Med strulande internet, fixat och donat, sjuka barn...ja, livet helt enkelt.....så var det nästan en vecka sen jag bloggade sist! Förhoppningsvis blir inga fler sjuka här hemma och så hoppas jag ju att internet ska fungera det med! Då kan jag ta igen lite här...!

Ikväll ska jag dock fatta mig kort, för jag är trött efter ha varit vaken sedan strax före 05.00 i morse (-inte riktigt min tid på dygnet så att säga!)
Med sjukt barn som glott på tv stor del av dagen, så var jag ju tvungen att sysselsätta mig med något för att hålla mig vaken! ;-) 

Här kommer ett litet tips för er scrappare som läser bloggen (?!):

Jag har sparat skisser, både från olika bloggar och från tidningar. För att organisera dem bättre så har jag printat ut, klippt ut och sorterat dem i fyra högar. En för 12*12 enkel-lo, en för 12*12 dubbel-lo, en för 8½*11 enkla och en för dubbla. Jag har för något år sedan fyndat enkla fotoalbum för en tia styck på Åhléns och de är perfekta för sånt här!

Jag skar ut vanligt skrivarpapper i storleken av ett foto, typ 10½*14 tror jag. Sedan tog jag en liten fotolapp och fäste skisserna på skrivarpappret i den ordningen jag ville ha och satte in i albumet. Stansade ut små tabs och häftade fast dem med häftapparaten direkt i albumets plastfickor, så jag lätt hittar den typ av skiss jag behöver.
*ordning och reda, pengar på fredag* :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0