Hellre en fågel i handen, än 10 i....



Såg för ett bra tag sedan ett inlägg med så härliga fåglar i tyg! Var ju tvungen att prova att göra likadana! Första försöket kollade jag inte så noga på instruktionerna...utan klippte ut mönstret och sydde på helt enkelt. För att inse att det "fattades" tyg till stjärten! Hade visst inte gjort rätt...

Sedan vid försök två så tillverkade jag 4 stycken fåglar helt enligt beskrivning. Måste säga att jag gillade huvudet bättre på den första, felsydda fågeln. Så det får bli ett försök till senare.
Fråga mig inte vad jag ska ha fåglarna till, men söta är de! Kanske jag kan ta med till jobbet och hänga i en gren i taket (jobbar ju på förskola)
Här är de fåglar som jag gjorde helt enligt beskrivningen:




Tygerna är förresten från Stoff & Stil . förutom den gula filten, som är från Panduro

♥HEIDI


Kommentarer
Postat av: Elinor

Hel, vilka fantastiska alster!! Är riktgt imponerad! Har några frågor;

Tänkte scrappa en kakburk till svärmor i julklapp, och är lite ny på det området. Hur gör du med lim på plåten? något speciial eller funkar det med dubbelsidig tejp?

Ochdin grymt snygga cupcakesskyltar, hur mkt kostade dom?

2009-11-24 @ 11:52:00
URL: http://elinors.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0