lördag

I lördags så spenderade jag fm med städning, sätta upp julgardiner och baka. Lite stressigt, men jag hann! Sedan var det dags för pysselträff här hemma hos mig och det kom ett litet gäng med glada väninnor som var pysselsugna!
Vi hade så trevligt med pyssel, mat, fika och mycket tjatter =) De första kom vid 15 tiden och gick hem vid 23.40...så det blev en lång dag! Men i morse sov jag ända till 10, vilket är ett personrekord tror jag *ha..ha*
Ikväll blir det dock tidigt isäng, för jag är riktigt trött!

Här kommer lite julpyssel som jag gjort. Fast igår hann jag bara göra granen i papper...det andra har jag gjort tidigare!


En strut gjord i Bazzill dotted swiss-cardstock. Med en härlig vintage-biljett härifrån.



En pimpad kakburk. Blomman är från Magdas och bladen har jag klippt till på fri hand från ett filtark. Bokstäverna har jag highlightat med vit penna och sen haft på 3D lack -härlig effekt! Även här använde jag dotted swiss-cs



Här är granen, som tog en hel kväll att tillverka. Men det var det värt! Ska hitta på någon stjärna till toppen också och sen blir det nog en scrappad "kruka" som den får stå i. Godisskålen var perfekt som stöd när jag fotade iaf =)



Denna skylten började jag med när jag var på Kungsholmsträffen den 22:a. Då blev den inte riktigt klar, för den kändes "tom". Men så kom jag på att det skulle vara perfekt med lite juteväv bakom...och sådär ja -den blev klar och nöjd är jag tom! Även här har jag använt en av de fina biljetterna från misscutiepie! Den röda lilla kvisten har jag delat av från en lite större kvist, som jag fyndade på Ica Maxi för runt 7 kr!



HEIDI

PS. Andra vintage bilder kan man ladda ner här, bla notpapper som några av mina pyssliga gäster var intresserad av!

Kommentarer
Postat av: pernilla

fina grejer :-) hittade massor på den sidan!

2009-12-01 @ 22:07:57
Postat av: Heidi

ja, det finns massa fint där!

=)

2009-12-03 @ 05:42:31
URL: http://scrapnstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0