Det fixas och det donas....

Nu är förberedelserna för Harry Potter-kalaset i full gång!
Det är ju så kul att fixa och dona med detta, ja annars hade man ju aldrig gett sig in på det! ;-)




Inbjudningarna blev precis klara och jag är glad att brandlarmet inte gick när jag höll på med lacken! ;-) Första gången jag testar att använda sånt, och det tog lite tid att få till det...
Jag hittade en font som passade och skrev ut på tjockare kartong-papper i en beigetonad färg. Sedan rev jag kanterna och chalkade dem och fixade till så det ser lite slitet och gammalt ut. Kuverten vek jag själv och chalkade även kanterna på dem. Först efteråt kom jag på att jag kunde skrivit ut adresserna på datorn också, men de får nöja sig med min fejk-kalligrafi :P




Fann dessa emblem på nätet och skrev ut, laminerade och med limpistolen fäste jag säkerhetsnålar baktill. Så att alla barn vet vilket "hus" de tillhör :-)

Blir kanske någon smygtitt på förberedelserna igen, men sen får ni vänta till efter kalaset!!!

♥HEIDI

Kommentarer
Postat av: Mysan

Sv: Tack systeryster. Ja, den är typ rosa/brun/beige i verkligheten - tror jag. Ja, nu när inte solen lyser måste man ju lägga sig i cancerlådan, är ju nästan genomskinlig annars! Haha.



Puss!

2010-05-08 @ 21:24:59
URL: http://mymymy.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej!

Kommer du ihåg vilken sisa du hittade emblemen på?

Pernilla

2010-09-13 @ 22:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0