Gamla trådrullar...typ

Såg nånstans att man kunde göra egna trådrullar som såg gamla ut. Jag använde inte alls samma material som i den beskrivningen, men det blev ganska bra ändå!



Såhär gjorde jag:
Först sågade jag (ok, mannen) av en papprulle (jag använde sån man får till aluminimfoliet) i lagom stora bitar. Sedan köpte jag träplattor från Panduro, såna där man använder när man pysslar på dagis! (som har platt botten och lite välvd upptill).
Jag målade dem med matt brun färg,limmade ihop med limpistolen och dekorerade med papper som hade en vintage look. För att inte färgen ska fälla på banden/spetsen så lackade jag ett lager med matt lack oxå.





Vad tycks?!


Kommentarer
Postat av: sandra

gud vilka fina!

2011-01-11 @ 08:23:22
URL: http://www.fruforeback.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0