Fotbollskalas!

William fyllde 7 år den 6/9 och på kalaset ville han fotbollstema. Lite slut efter alla barn och släktkalas mm. så var jag iaf glad att det var ett "lätt" tema. Grönt, vitt och svart och lite fotbollar på det!



Jag printade ut fotbollar som jag skar hål i och trädde igenom de underbara papperssugrören som finns att köpa bla hos Klara 



Vill ni veta hur jag vek skjortservetterna så gå in på denna sida: http://www.howaboutorange.blogspot.com/ och klicka er in på sidan med diy/tutorials. Där finns även annat kul pyssel!



Som på förra kalaset så blev det popcornstrutar som jag printat ut från en sida, som jag såklart inte minns nu var den kommer ifrån. Men google är perfekt när man letar idéer och sånt! Använde samma kartong som jag gjort hål i, men slog in den i svart omslagspapper denna gång.



Kalaskillen in action. Sen tårtan som inte ville bli gjord....Hade nämligen köpt en tyll som spritsar gräs. Men stressad som jag var på morgonen så blev inte marängfrostingen som den skulle. Så när jag skulle spritsa så funkade det helt enkelt inte! Efter envisa försök att få till det så gav jag upp och bredde ut den istället. *suck*
Nåväl, den smakade väldigt gott iaf. Med vaniljcreme och jordgubbar och jordgubbsmousse, och sedan marängfrostingen ovanpå. De vita markeringarna på fotbollsplanen är vanlig grädde.

Det bästa med fotbollskalaset var när pappan tog ut alla grabbar för att de skulle få skjuta straffar på honom! ;-)

♥HEIDI

Kommentarer
Postat av: homework help

You organized amazing birthday for your son. I think he was happy.

2011-12-01 @ 10:23:52
URL: http://onlinehomeworkhelper.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0