This is me.







Det här är jag. Nyklippt, då jag mestadelen av mitt liv haft långt hår!
Inte så ofta som jag visar mig framför kameran, utan jag trivs bäst med den i handen.

Egentligen är detta en pysselblogg, men då jag vet att några iaf har undrat över mina sporadiska inlägg sedan våren så tänkte jag väl berätta.

I våras åkte jag in akut med bla. talsvårigheter, dubbelseende och allmän muskelsvaghet i hela kroppen.
Har under flera år varit sjukskriven till och från för utmattningssyndrom, men då jag mått mkt bättre psykiskt så har det väl gnagt lite i mig att jag aldrig blivit bättre i kroppen.

Under påsken blev det som sagt värre och jag fick åka in akut då jag inte kunde använda käken. Inte äta. svårt att tala.

Jag låg inne i ca 1 vecka och fick diagnosen Myastenia Gravis. MG. Som översätts ungefär som grav muskelsvaghet. Det är en autoimmun, neuromuskulär sjukdom. En sjukdom jag kommer få leva med i resten av livet.

I morgon, den 12 september, kommer jag opereras som en del av behandligen. De kommer ta bort en körtel som kallas Brässen (Thymus) och den sitter innanför bröstbenet. En stor operation, men ändå ingen avancerad.

Resultatet av operationen blir inte omedelbar utan det tar upp till flera år innan jag kan märka av någon skillnad. Att jag ev blir lite bättre och inte behöver medicineras lika mycket. Numera måste jag äta medicin nästan var tredje timme dagtid.

Diagnosen kom faktiskt som en lättnad, tro det eller ej. Äntligen veta vad som varit fel. Jag har kämpat så länge med att klara vardagen, som de flesta andra tar för givet. Att veta att det INTE varit psykiskt!

Nåväl, i morgon sker alltså operationen och jag vet inte hur länge jag blir borta från bloggen. Kommer ligga inne i ca1½-2 veckor iaf. Men jag har tidsinställt några inlägg så eventuellt märks det inte så mycket att jag är borta!

Under tiden på sjukhuset har jag laddat med garn och virknålar, så jag kanske har lite att visa sen ändå ;-)

Ta nu hand om varandra och fortsätt gärna kika in ändå! Om än bara för att skriva en liten uppmuntrande hälsning!

Kram, Heidi


Kommentarer
Postat av: Jill

Å vad fin du vart i håret,jättesnygg!

Önskar dig lycka till och håll i handen under operationen. Hör av dig när du orkar...Kram

2011-09-11 @ 14:56:04
URL: http://http://mimzysmoln.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Lycka till nu ♥! Kram

2011-09-11 @ 16:16:19
Postat av: Eva

Instämmer med Jill, håret blev jättebra. Tänker på dig i morgon (brukar göra det annars också) Saknar dig vet du. Hoppas du piggnar på dig med stormsteg. Så vi kan ha en pysseldag.

Många innerliga kramar.

Eva

2011-09-11 @ 21:25:10
Postat av: carina

hej kan du inte höra av dej till mej undrar över operationen jag e rädd vågar inte gjöra den carina 49

2011-10-20 @ 15:22:37
Postat av: professional writers

You looks pretty good for your age.

2011-12-01 @ 10:24:51
URL: http://e-writer.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0